Study on female consumption in Brazil

Sophia Mind, a company specilized in female behaviour, led a study about female consumption in Brazil. The research is part of the book “Poderosas Consumidoras – o que quer e pensa a nova mulher brasileira”, (Powerful Consumers – what the new Brazilian woman wants and thinks), scheduled for release in July, and was conducted in the first quarter with 1,917 women from five regions of Brazil.

Women account for two thirds of household consumption in Brazil, a potential of R$ 1.3 trillion (about 728 billion dollars), which makes the country one of the largest female markets in the world. Female participation in the Brazilian household consumption should increase further in coming years, due to the increase of income in the lower classes.

The study grouped the products and services that are influenced by women in four:

  • Women’s clothing, beauty products, educational services for children and home products (like food) – women concentrate 83% of  buying decisions
  • Entertainment, health, services for families (telephone, Internet), home improvement and home appliances shopping – women control 67% of these markets
  • Banking services and purchase of electronic devices – women determine 53% of these expenditures
    Purchase of cars, maintenance of domestic appliances and personal care products for men – women decide 36% of these purchases, but 43% of automobile buying decisions are taken by women.

Sophia Mind, empresa especializada em pesquisar o universo feminino, fez um estudo sobre o consumo das mulheres brasileiras. A pesquisa faz parte do livro “Poderosas Consumidoras – o que quer e pensa a nova mulher brasileira”, com lançamento previsto para julho, e foi realizada com 1.917 mulheres das cinco regiões brasileiras no primeiro trimestre do ano.

As mulheres são responsáveis por dois terços do consumo das famílias brasileiras, um potencial de R$1,3 trilhões, o que faz nosso país um dos maiores mercados femininos do mundo. A participação feminina no consumo das famílias brasileiras deve aumentar ainda mais nos próximos anos, em função do aumento da renda nas classes mais baixas.

A pesquisa agrupou os produtos e serviços que sofrem a influência das mulheres em sua aquisição em quatro mercados:

  • Vestuário feminino, produtos de beleza, serviços de educação para os filhos e produtos para casa (como alimentação) – mulheres concentram 83% das decisões de compra
  • Entretenimento, saúde, serviços para a família (telefonia, internet), reforma da casa e compras de eletrodomésticos – mulheres controlam 67% destes mercados
  • Serviços bancário e aquisição de produtos eletrônicos – mulheres determinam 53% destes gastos
  • Compra de carros, manutenção de aparelhos domésticos e produtos de cuidado pessoal masculino – mulheres decidem 36% das compras, porém 43% das decisões de compras de automóveis são tomadas por mulheres.

Source / Fonte : Poderosas Consumidoras – o que quer e pensa a nova mulher brasileira, Sophia Mind 2010

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